Πίσω από τις γυαλιστερές σελίδες του περιοδικού και τις αστερίες με διάσημους διαδρόμους, η βιομηχανία της μόδας έχει ένα βρώμικο μικρό μυστικό. Ο γραμμικός τρόπος παραγωγής και κατανάλωσης δεν είναι μόνο εξαιρετικά άχρηστος, αλλά επίσης καταστρέφει το περιβάλλον μας.
Η μόδα αναπνέει φυσικούς πόρους με ανησυχητικό ρυθμό, με συνέπεια να επηρεάζει σημαντικά την κλιματική αλλαγή και την απώλεια βιοποικιλότητας. Ωστόσο, κάθε χρόνο, ρούχα αξίας 460 δισεκατομμυρίων δολαρίων που βρίσκονται σε καλή κατάσταση απορρίπτονται. Ταυτόχρονα, δισεκατομμύρια προϊόντα σπαταλούν, καθίστανται αδιάθετα σε αποθήκες ή αφήνονται αχρησιμοποίητα σε ντουλάπες.
Η κυκλική μόδα στοχεύει στην εξάλειψη των αποβλήτων προωθώντας την επαναλαμβανόμενη επαναχρησιμοποίηση πόρων, αλλά πώς φτάνουμε εκεί; Το μέλλον της μόδας μπορεί να είναι κυκλικό, αλλά πώς προχωράμε από ένα γραμμικό μοντέλο «make-take-dispose» σε ένα κυκλικό;
Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, το PACE (Πλατφόρμα επιτάχυνσης της κυκλικής οικονομίας) κυκλοφόρησε το πρόγραμμα δράσης για την κυκλική οικονομία για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, περιγράφοντας ένα σχέδιο παιχνιδιού – συμπεριλαμβανομένων των βασικών ευκαιριών και προκλήσεων – για την υιοθέτηση μιας κυκλικής οικονομίας στη μόδα.
Στην έκθεσή τους PACE, εντόπισαν δέκα στοιχεία δράσης για τη μετάβαση.
Η μόδα μπορεί να είναι ένα μέσο αυτο-έκφρασης, μια γιορτή πρωτοτυπίας και δεξιοτεχνίας, μια προσωρινή ευχαρίστηση.
Σήμερα, όμως, δεν μπορεί κανένας να παραβλέψει το γεγονός ότι ο κλάδος της μόδας είναι από τους πιο ρυπογόνους και σπάταλους κλάδους στον κόσμο.
Σύμφωνα με πρόσφατες εκθέσεις του Ιδρύματος Ellen MacArthur, η παγκόσμια παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων έχει αυξηθεί υπέρτατα τα τελευταία 15 χρόνια, ενώ ο μέσος αγοραστής κρατά τα ρούχα για περίπου 7χρόνια. Πάνω από το 85% των απορριφθέντων ενδυμάτων στις ΗΠΑ καταλήγουν σε χωματερές κι αυτός ο κύκλος παραγωγής / χρήσης / απόρριψης παρουσιάζει σημαντικό κόστος. Η βιομηχανία αυτή παράγει περισσότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου απ’ ό,τι οι θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές μαζί, όπως δείχνουν στοιχεία του ΟΗΕ.
Και βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις ανήθικες εργασιακές πρακτικές που χαρακτηρίζουν πολλές από τις πολυτελείς μάρκες του κόσμου.
Το 2005, ο François-Ghislain Morillion και ο Sébastien Kopp είδαν μια επιχειρηματική ευκαιρία στο πάνινο αθλητικό παπούτσι. Σε αντίθεση με τα μεγάλα ονόματα της κατηγορίας που δαπανούν το 70% για τη διαφήμιση και το 30% για τις πρώτες ύλες και την παραγωγή, αυτοί αφιέρωσαν όλους τους πόρους τους σε ένα βιώσιμα κατασκευασμένο προϊόν (το οποίο κοστίζει πέντε έως επτά φορές περισσότερο από ό,τι τα άλλα) και στους ανθρώπους που το παράγουν.
Η παραγωγική διαδικασία λαμβάνει χώρα στη Βραζιλία, όπου η εταιρεία έχει πρόσβαση σε βαμβάκι δίκαιου εμπορίου και άγριο καουτσούκ από την Αμαζονία, καθώς και σε εργοστάσια που καταβάλλουν δίκαιους μισθούς στους εργαζομένους. Σήμερα, χρησιμοποιούν επίσης ανακυκλωμένα προϊόντα και οικολογικές πρώτες ύλες για τα παπούτσια – τα οποία δεν υστερούν σε τίποτα ως προς την εμφάνιση και την ποιότητα κατασκευής.
Πηγή άρθρου: https://www.fortunegreece.com/
Με τις πρόσφατες διαμαρτυρίες για την κλιματική αλλαγή και τα περισσότερα luxury brands που αναγγέλλουν τις δικές τους πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για την Burberry και την RealReal να ανακοινώσουν μια εταιρική σχέση σε μια προσπάθεια προώθησης της βιωσιμότητας στη βιομηχανία της μόδας.
Ορισμένα luxury brands είναι αντίθετες προς την αποστολή, αλλά η Burberry ενθαρρύνει πραγματικά τους ανθρώπους να μεταπωλούν τα προϊόντα της εκάστοτε μάρκας αντί να τα πετούν μετά λίγες φορές που έχουν φορεθεί. Οι πελάτες που παραδίδουν κομμάτια Burberry στο RealReal προσφέρουν μια αποκλειστική προσωπική εμπειρία αγορών σε επιλεγμένα καταστήματα Burberry σε όλη την Αμερική. Σύμφωνα με την WWD, “η προσωπική εμπειρία αγορών θα περιλαμβάνει σαμπάνια και υψηλό τσάι και μια προσωπική επιλογή από νέα προϊόντα Burberry για αγορές από, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας συλλογής τους με περισσότερες από 109 εμφανίσεις. ”
“Η καθοδήγηση για τη δημιουργία μιας πιο κυκλικής οικονομίας για τη μόδα αποτελεί βασικό στοιχείο της ατζέντας μας για την ευθύνη”, δήλωσε σε μια δελτίο τύπου ο Pam Batty, η εταιρική ευθύνη της Burberry. “Το RealReal μοιράζεται τη φιλοδοξία μας να προωθήσουμε την κυκλική οικονομία και να διατηρήσουμε τα ρούχα σε χρήση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα”.
A special Fashion Show was held by PALCO Greece at the Athens Concert Hall on the stage of Nikos Skalkotas, where a lot of people from the field of Greek fashion and not only gave present momentum.
A project full of color, history, music, theater and opera based in Ancient Greece, using it as a stepping stone for something new and creative in fashion.
In addition to impressive choreographies, beautiful creations by various designers were also presented. The fashion collections included eight sections in which designers Kathy Heydels, Giannetos, Mary Theotoki, Afroditi Hera, 4Tailors, Fashion Lab and Vlassi Holeva showed their creations wearing migato shoes.
ΒΛΑΣΗΣ ΧΟΛΕΒΑΣ-FINALE
The costumes with themes from Greece were made by the creator Katerina Kanellakis and the ancient Greek sandals were from ancient greek sandals. The show was styled by 7PM Marina Panagiotoulia, Denou Konstantina Karambotsou and exquisite thoi luxury design bags by Tsartioni Vafia.
Big sponsors of the evening were MediPrinou Scientific Medical & Aesthetic Centers, Cattier Champagne and Iordanis Jewelers.
Viki Kagia , Xrisanthi Kouroupi-Kitsineli , Marina Vernikiou
Vlasis Xolevas, Ioanna Patsouaki
Rebecca Petroulia , Elena Kelesidou
Katerina Giannetou, Nikos Papadakis, Giorgos Ntavlas
Violeta Patinioti , Eugenia Iordani,Dimitris Iordanis, Giorgos Kordopatis
Evi Adam , Giannis Togkos,
Ioanna Patsoulaki, Panagiotis Giannetos,
Konstantinos Kaspiris
Η αειφόρος μόδα είναι σήμερα ένα θέμα που συζητείται και καλύπτεται όλο και περισσότερο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και σε σεμινάρια παγκοσμίως. Όλο και περισσότερες εταιρείες ένδυσης μετασχηματίζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα και βελτιώνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους για να μειώσουν τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, να βελτιώσουν τις κοινωνικές συνθήκες στα εργοστάσια κλπ. Επίσης βλέπουμε την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, ιδιαίτερα των νέων γενεών.
Όταν μαθαίνουμε για τη «βιώσιμη μόδα», συνειδητοποιούμε σύντομα ότι υπάρχουν πολλές μορφές βιώσιμης μόδας. Ορισμένοι ηθοποιοί και άτομα υπογραμμίζουν τη σημασία της κατασκευής ρούχων με πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, ενώ άλλοι υποστηρίζουν τα μεταχειρισμένα / vintage ή υπογραμμίζουν τα πλεονεκτήματα της ανταλλαγής, ενοικίασης ή δανεισμού ρούχων, σε αντίθεση με την αγορά νέων ρούχων. Όλες οι στρατηγικές που προωθούν την παραγωγή και κατανάλωση από περιβαλλοντική, κοινωνική και ηθική άποψη συνιστούν σημαντικά βήματα προς μια πιο βιώσιμη βιομηχανία.
Η Anna Brismar της Πράσινης Στρατηγικής εντόπισε επτά κύριες μορφές πιο βιώσιμης παραγωγής και κατανάλωσης μόδας, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.
Πηγή άρθρου: https://www.greenstrategy.se/
Παγκόσμια ημέρα «Αγκαλιάς»! «Θέλω να με πάρεις αγκαλιά.. Αγκαλιά.. Ξέρεις.. Είναι αυτό που τυλίγεις τα χέρια σου γύρω απο το σώμα μου.. Αλλά κρατάς την ψυχή μου». Υπάρχει ένα μέρος όπου η στεναχώρια, ο θυμός, ο φόβος, ο πόνος, η μοναξιά και η ανασφάλεια δεν έχουν θέση.. Εκεί θα βρείς την αγάπη, την ελπίδα, την αποδοχή και την ασφάλεια.. Μοναδικά συναισθήματα που ρέουν σε διπλή κατεύθυνση. Αυτό το μέρος ονομάζεται Αγκαλιά..
Δεν είναι μυστικό, βέβαια, ότι η Εβδομάδα Μόδας του Βερολίνου θεωρείται το “μαύρο πρόβατο” των Fashion Weeks, καθώς λέγεται ότι εκλείπει η καινοτομία και η ανάπτυξή της.
Το Βερολίνο, ωστόσο, δεν θέλει να γίνει ούτε Παρίσι, ούτε Λονδίνο, και παρόλο που η Εβδομάδα Μόδας βρίσκεται, ακόμη, στα πρώτα της βήματα από την ίδρυσή της, η ίδια η πόλη δείχνει τη δυναμική της.
Τεύχος 583:
Check it out and let me know what you think.
Οι αναδυόμενες με χρώμα….
Αυτό ονειρευόταν ο Tonne Goodman, ο Grace Coddington, ο Steven Meisel και η μεγαλοφυία που είναι ο John Galliano. μπορείτε να δοκιμάσετε το stringing πούλιες γύρω από το λαιμό σας με ένα μαντήλι.
Αρκετές συλλογές σχεδιασμένες έτσι ώστε να αναδεικνύουν το ξεχωριστό στιλ της κάθε γυναίκας, προσφέροντάς τους μία μεγάλη γκάμα επιλογών για τις καθημερινές …
Με τις θερμοκρασίες να πέφτουν κατά την περίοδο του Φθινοπώρου / Χειμώνα, τα μαντήλια, τα φουλάρια και οι πασμίνες παίρνουν την θέση που τους αξίζει στην κορυφή των αξεσουάρ. Κρατούν το σώμα και το λαιμό ζεστό, ενώ προσθέτουν στυλ και χρώμα στο ντύσιμο σας.
Στις κορυφαίες τάσεις στα αξεσουάρ οι πασμίνες, τα μαντήλια, τα φουλάρια και τα κασκόλ θα έχουν oversize μέγεθος.